19 Eylül 2012

makro


hacıbektaş'ta çektiğim makrolar. artık allah bana objektif olarak ne verdiyse onlarla... tamron 70-300mm telede gösteremediği performansı az çok makroda gösterdi sayılır. ama ışığa dua etsin. ilk denemelerim olduğu da kayda geçirilsin. bu arada, bu konuda her türlü tavsiyeye ve öğüte hazırım. çekinmeyin. bu konuda hiç iddialı değilim. sadece bozkırda çekecek pek bir şey yoktu, ben de makro denedim.. hadi girin içeri :)





mesela kelebek fotoğrafı nasıl çekilir? çözemedim. yukarıdaki kelebeğin kanatlarının çok güzel bir deseni vardı. ama deseni sadece üstten bakınca görüyorsunuz. iyi de bu böcek bir yere konunca kanatlarını kapatıyor. uçarken mi çekeceğim ben bunu? veya rüzgarsız bir hava yakalamak için dua mı edeceğim? bilemedim... çok hızlılar zaten :)





yusufçuk da olabilir kız böceği de. hiçbir fikrim yok. ama dragonfly. internette bir rehber aradım en azından bu böcekler nedir bakabileyim diye. bulamadım. yukarıdaki böceği çekince çok mutlu oldum. ama baktım ki fotoğraf iyi olsa da böcek türünün iyi bir örneği değilmiş. kanatları tam değil. ben de kanatlarının üstündeki ne olduğunu bilmediğim yuvarlak şeylerle avuttum kendimi. sonra aşağıdaki fotoyu çektim. o yırtık kanadı maskelemeyi başardım.. buyrun size yusufçuk (bilen biri yardım etsin bu konuda)




fotoğraf garip bir şey. istediğinizi alıp istediğiniz atıyorsunuz ya, pek hoş.. bozkırda da en yapılabilecek şey herhalde makro ile uğraşmak. yaban hayat çok zengin çünkü. başka seçenek de  yok zaten :)

bu kadar yeter şimdilik...  bunları cebime koydum bir dahaki deneyişlere kadar.

19 ağustos 2012

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Pek bir şey bulamadım demişsiniz ama ben buna inanamadım. :)